כיצד להפוך ממנהל למנהיג
לא כל מנהל מקצועי הוא מנהל טוב וגם לא כל מנהל טוב הוא מנהיג טוב. מנהלים אשר משמשים כ"מנהיגים מעצבים", יכולים להשפיע משמעותית על פיתוח אישי ומקצועי של עובדיהם ועל תפיסת התפקיד שלהם.
עובדים אשר תופסים את העבודה שלהם כ"ייעוד" נוטים להישאר בעבודה שעות נוספות, מעידים על הזדהות גבוהה לקבוצה, פחות קונפליקטים ויותר אמון ובטחון במנהל. כל זאת לבסוף ישפיע על רמת שביעות רצון גבוהה, רמת היעדרויות ותחלופה נמוכה, אשר חוסכים עלויות לארגון. תפיסת המשמעות בעבודה, מושפעת מהתממשותם של הצרכים הבסיסיים של עובדים במקום העבודה. שלושת הצרכים הבסיסיים האוניברסליים הם שייכות, מסוגלות ואוטונומיה.
רוצים לייצר משמעות בקרב עובדים ולספק את צורכיהם בעבודה? קבלו מספר טיפים שניתנים ליישום ממחר!
-
תתחילו לנהל עובדים ולא רק משימות! נבחרתם לנהל עובדים אז עשו זאת. עובדיכם רואים אתכם יותר מאשר את המשפחות שלהם, ולכן חלה עליכם האחריות לפתח אותם הן אישית והן מקצועית. תתרגלו פרקטיקות של "מנהיגות מעצבת" הרי זהו סגנון המנהיגות האפקטיבי ביותר לניהול נכון של עובדים.
-
תתייחסו לכל עובד שונה, בהתאם לחוזקותיו, אישיותו והשאיפות המקצועיות שלו. תתנו לעובד משימות שמתאימות לו וליכולותיו. כך גם תספקו את הצורך של העובד בתחושת "מסוגלות".
-
תאתגרו את העובדים שלכם, תתנו להם לשאול שאלות, לערער על הנחות יסוד מושתתות, לקבל החלטות ולבחור בדרכים שנראות להם לנכון. כך גם תספקו את הצורך של העובד בתחושת "אוטונומיה".
-
תתקשרו את החזון וה"אני מאמין" האישי שלכם בכל אינטראקציה עם עובדיכם. תדאגו שהעובדים מודעים לעתיד שאליו הם, הצוות והארגון פונה. כך גם תספקו את הצורך של העובד במתן "משמעות" ובתחושת "שייכות".
-
תשמשו מודל לחיקוי לעובדיכם, תתנהגו כמו שהמודל לחיקוי שלכם מתנהג. זכרו, העובדים יתנהגו על פי מה שהם רואים ולא על פי מה שהם שומעים! כך גם תספקו את הצורך של העובד בתחושת "ההזדהות".